Na COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, &Other Stories en H&M zelf, opent het Zweedse H&M vrijdag een nieuwe winkelformule in Londen: Arket.
Verwacht hier geen ‘fast fashion’ en bomvolle rekken, maar wel duurzame, tijdloze items, een café, woonartikelen, items van andere merken en koopadvies op je telefoon. Het Londense Regent Street heeft de primeur: H&M slaat een nieuwe weg in. Binnenkort volgen steden in de rest van de wereld.
Volgens H&M zit de consument namelijk helemaal niet te wachten op lange rijen, drukke winkelstraten en graaien in volle rekken met prijzen die je tegemoet schreeuwen. Winkelen moet weer leuk worden volgens de gigant, zeker met de moordende concurrentie via internet.
De dertigplusser van nu mijdt de winkelstraat liever, volgens Arket. Deze heeft het al druk genoeg en hecht waarde aan een gezonde levensstijl, kwaliteit en duurzaamheid. Iets wat ze niet zo snel bij H&M zelf vinden – de conscious en biologische collecties daargelaten -, waar jongeren dringen om de nieuwste aanbiedingen.
Dit kun je verwachten van Arket: